Oldalak

2017. június 3., szombat

Csapágyas, súlyozott bizgentyű: itt a fidget spinner

Sok olyan dolog van a világon, amelyeknek nincs túl sok értelme. Ilyenek a szőrmés WC-ülőkék, a bólogató fejű műanyag kutyák, vagy éppen kicsiny magyar népünk számára a kazah-szlovén szótárak.

Aztán itt van a fidget spinner nevű eszköz is, amely hihetetlen módon tör felfelé a népszerűségi listán, holott semmi másról nincs szó, mint egy apró, csapágyazott eszközről, amelynek végein egy-egy súly hivatott fenntartani a forgómozgást.

Szóval az eszköz lényege, hogy megpörgeted és figyeled, hogy hogy pörög. Ennyi. Nincs tovább.

Én belátom, hogy annak idején a jojó se volt egy túlontúl elmés eszköz, de azzal legalább lehetett fikcsózni, illetve kellett egy kis ügyesség, ha valaki profi jojósnak akart számítani. Namost a fidget spinner minden ilyesfajta manírt nélkülöz. Megpörgeted és várod, hogy megálljon.

Vrrrrr

Először egy tanórán vettem észre, hogy pergeti a gyerek. Mondom neki, mit csinálsz? Spinnerezek, azt mondja. Ejha, mondom, és mi van a kezedben? Hát a fdzsszpnner – mondja, én legalábbis ennyit értettem belőle. Aztán widget spinnernek értettem, később pedig összejött, hogy ez az eszköz bizony nem más, mint a fidget spinner. Csapágyas, súlyozott bizgentyű.

– Aztán mondjad már, miért is jó ez? – próbáltam csillapítani kíváncsiságomat.
– Nem tom – válaszolja –, csak úgy jó, hogy pörög.
– És ez áramot termel, vagy mi?
– Nem, semmit. Csak pörög.

Nah, szóval értitek.

Gondoltam egy merészet és felmentem az eBay-re. Mondom megnézem már, mi a választék, mert ha valakik, akkor a kínaiak biztosan rámentek erre a vonalra. Hát, megrökönyödtem, amikor megláttam, hogy hát ugye van a sima fidget spinner...


... aztán van belőle LED-del világító fajta...


.. .aranyszínű, fémből készült, szurkálós...


... aztán meg belebotlottam ebbe és itt úgy gondoltam, hogy nincs lejjebb:


Gyakorlatilag mindenféle van belőle és ennek a sok kis kacatnak mind annyi a lényege, hogy megpörgeted és figyeled, hogy pörög. Döbbenet, hova jutott a világ. Én nem értem, hogy mindez mire jó és mi benne a pláne... bár végeredményben azt sem értem, hogy miért kell állandóan ceruzát pörgetni az ujjaim között, arról sem tudok leszokni... ez a kis cucc is éppen olyan addiktív... éppen ezért rendeltem magamnak egyet. :)

Nincsenek megjegyzések: