Oldalak

2014. július 30., szerda

Életmódváltoztatás

Három hete teljesen kiélesedett bennem, hogy fogyni szeretnék vagy 20 kilót, de nem rendkívül gyorsan és nem úgy, hogy koplaljak, vagy hogy állandóak szenvedjek, csak azért, hogy ezt rendkívül gyorsan vissza is kapkodjam magamra.

Ma van a 24. napja annak, hogy felhagytam a kenyér- és tésztafogyasztással, valamint a nassolással. Amikor eldöntöttem, hogy változtatok az étrendemen, akkor még nem igazán tudtam, hogy hogyan is fogom mindezt kivitelezni, de azt kell mondjam, hogy jobban sikerült, mint gondoltam, bár ennyi idő után is még csak a hozzászokás fázisában vagyok.

Az első héten szuperül ment minden. Minden új volt, fehér kenyér helyett vékony extrudált kenyereket ettem, egyébként azon túlmenően ettem mindent, mint addig, csak kenyeret nem. Több tejtermék jött a képbe: sajtok, joghurt, ilyesmi. Valamint rengeteg gyümölcs, tészta helyett rizs. Vacsorára görögdinnye. Az édességekből (csoki, chips) töredékét fogyasztom annak, mint előtte (csokit egyáltalán nem ettem a héten, pár szem chipset igen).

A második héten állandóan azon gondolkodtam, hogy az elfogyasztott táplálék mellé hogyan lehet becsalni valami "kenyereset". Érdekes módon nem voltam éhes, mégis úgy éreztem, hogy valamit ennem kell. Állandóan éreztem a késztetést arra vonatkozóan, hogy kenyeret egyek, de ellenálltam, már csak azért is, mert hétvégén szalonnasütésre (grillezésre) voltunk hivatalosak és tudtam, hogy ott bemegy kb. 2 szelet kenyér. Bement, jól esett. Pont jó volt, két hetente egy alkalommal belefér. Feltűnt, hogy az ételeknek mennyire más íze van, ha nem eszünk hozzá kenyeret, valamint számomra észrevehetően kevesebb sót és ételízesítőt használunk.

A harmadik héten rengeteget főztünk magunknak. Csirkemellből, cukkiniből, karfiolból, édes- és kelkáposztából, valamint halból készültek a finomságok, hozzájuk vagy semmi, mert magában is finom kaja volt, vagy rizs, ritkán sült krumpli. Észrevettem, hogy a régebben elfogyasztott adagoknak (túlzás nélkül mondhatom) kb. a felét fogyasztom el és máris úgy érzem, hogy jól laktam. (Mai ebéd: 4 kis virsli (Füstli), egy pár deka ementáli sajt, plusz egy kis francia saláta. Bőven elég volt.) Görögdinnyéből gyakorlatilag bármennyit ehetek, akár vacsoraként is bedobom. (Szerencsére sikerült sárga bélű görögdinnyét is venni - aki nem ismeri, kattintson a linkre.)

És most itt a negyedik hét, amiből lassan eltelik három nap. Teljesen jól vagyok. Eddig naponta néztem, hogy mit mutat a mérleg. Ingadozok ide-oda, de alapvetően 3 kilót fogytam. Heti 1 kiló, teljesen jó. Most egy hétig nem fogok mérlegelni, sőt: a mérleg a közelébe se megyek. Vagy inkább mégis, mivel a fürdőszobában van - de ráállni nem fogok. :)

Azt hiszem, teljesen természetes igényként jelentkezik nálam, hogy a lélektani 100 kilós határ alá menjen fiatal habtestem tömege, éppen ezért aktívan elkezdtem kerékpározni. Sajnos egyelőre nem annyira aktívan, mint amennyire szeretnék, de ezen változtatni fogok. Ezt is elhatároztam. Élesítettem az Endomondo nevű, egyébként remek szoftvert, amelyet a túra kezdetén el kell indítani, a telefont zsebre tenni, majd a túra végén jelezni, hogy véget ért a kaland. Ő pedig kiszámol nekünk mindent, ráadásul heti/havi/éves szinten is összesíti, hogy hány kilométert kerékpároztunk/futottunk (de özön más sport is benne van), mutatja a megtett útvonalat, kis számokkal jelzi a kilométereket, méri a részidőt, kalóriát, hidratáltságot, átlagsebességet és mindent, ami kellhet. Íme a mai 20 kilométeres túrám adatai (kattintásra megnő a kép).

Tekertem, megfordultam, visszatekertem - 20 kilométer

Ha minden jól megy és az időjárás is partner lesz, az elkövetkezendő napokban újabb 10-15 kilométeres túrákat teszek majd, remélve, hogy lesz foganatja és egy kicsit javít mindez az amúgy eléggé alulmaradt állóképességemen, mivel már gyakorlatilag egy barnamedve is fürgébb nálam.

Hogy hogyan haladok, arról hetek múlva a blog hasbájain újra beszámolok. ;)

Nincsenek megjegyzések: