Oldalak

2013. május 7., kedd

Gyengélkedik az Xperia Mini Pro

Na persze nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni. Nem úgy, ahogy első hallomásra gondolja az ember. Mondjuk inkább úgy, hogy gyengélkedett, de már jobban van... Eddigi kedvenc telefonom élettörténetét eme blog hasábjain megosztottam már az olvasóközönséggel: amikor megrendeltem, amikor megvettem, amikor egy éves volt, vagy amikor új oprendszer került rá. Itt az ideje, hogy ennyi pozitív dolog után valami negatívval is előálljak – mert néha, nagyon ritkán, ilyesmi is történik. Hátha valaki okul belőle s megvilágosodik, hogy mi a teendő a szorult helyzetben.

A dolog onnan indult, hogy csütörtökön még a világon semmi baj sem volt, minden tökéletesen működött. Mígnem pénteken, 63% körüli töltöttségnél a telefon közölte, hogy ez a 63% valójában 1%, és akkor most ő ki is kapcsolna. Annak rendje és módja szerint, normálisan kikapcsolt. Gyors akksi ki- és behelyezés után kiderült, hogy a helyzet valós, tényleg ennyire gatyán van a töltés, hát feltettem a telefont töltőre, bízva abban, hogy a jelenség egyszeri, csak valami üzemzavar, tavaszi fáradtság, nullával való osztás vagy kozmikus mágnesvihar eredménye. :) A telefon el is kezdte tölteni az akksit, de olyan 40% környékén elkezdett borzasztóan lelassulni a töltés, majd meg is állt. Meguntam a várakozást és lehúztam a töltőről a telefont: láss csodát, rögvest 100% volt a töltés, minden első osztályúnak tűnt. Na, mondom, most legyél okos, Baltazár, a töltő rossz, a telefon rossz, vagy az akksi rossz? Elkezdtem terhelni a rendszert igen keményen, majd arra lettem figyelmes, hogy olyan 60% környékén megint ledobta a láncot a készülék és újra kikapcsolt.

A töltés némiképp rapszodikus

Ekkor már tudományos elméletekkel fogtam hozzá a töltéshez. Feltöltöttem (a töltés olyan 20%-ról indult, ahogy az a képen is látszik), majd amikor azt mondta: 100%-on van, kivettem és újra betettem az akksit. Pisloghatunk mindannyian: valójában csak 36%-on volt a töltés. Innentől kezdve aztán 44% fölé vinni nem lehetett az értéket, a töltő csak szenvedett, majd a végén már önnönmagától, a töltőről való lehúzás nélkül is kiírta, kínjában, hogy az akkumulátor teljesen fel van töltve. De ez nem volt igaz. Vasárnap már napjában kétszer kellett tölteni, hétfőn pedig 88%-nál jött a kikapcsolás, kedden (ma) már 91%-nál is kikapcsolt, tehát az akku rohamosan romlott. Ami érdekes, hogy mind a szerviz-menüben, mind pedig az akku-visszajelzőben az akkumulátor állapota volt, sőt a szerviz-menü még azt is odaírta: No need to replace it, vagyis nem kell kicserélni az akksit.

Hát dehogynem.

Bár feldúrtam a minőségi fórumokat, amelyek két csoportra osztották a problémát: vagy hardveres probléma (tehát az akksit kell cserélni), vagy szoftveresen rossz a készülék (nemrég volt újrapakolva az Android, de biztos ami biztos, újrahúztam), egyértelműen senki sem tudta azt mondani, hogy cserélni kell az akkumulátort. Mivel a szoftverfrissítés nem használt, hát döntöttem: újat veszek. Felkutatva a netet, az eredeti csomagolás nélküli hologramos Sony Ericsson akksi 2500-3000 Ft, a csomagolt, műanyag bliszterben, kiskönyvvel ellátott pedig 7000 Ft-ba kerül. Plusz egy ezres a szállítás. Én az előbbi mellett döntöttem, de úgy gondoltam, ellenőrzöm a helyi viszonyokat. Kisebb csoda, ami történt, vagy inkább úgy mondom, hogy nem vagyok hozzászokva az efféle dolgokhoz. Hétfőn ugyanis bementem a Telenor üzletbe, hogy nekem akksi kell. Éppen nem volt a legalább százféle (!) akksi közül, de keddre hoztak. Kész-passz. Pont olyat hoztak, amilyet kell, jó árban hozták (háromezerbe fájt), minden passzolt. Nem egy hét múlva, meg nem kettő, meg nem csak ígérgettek. Bár hozzá kell tenni, hogy ha kedden megyek be, akkor egy hét múlva tudják hozni, mert mindig keddre jönnek hozzájuk a cuccok. Érdemes ezt szem előtt tartani a közeljövőben. 

Lényeg a lényeg: úgy néz ki, hogy a telefon megjavult. Az új akkumulátor egyenletesen és szépen tölt a kezdeti 58%-ról (kicsit megijedtem, amikor megláttam) felfelé. (Miközben a cikket megírtam, fel is töltődött.) Ma egész délután a telefonomat nyomkodom, hogy lássam, lemerül-e 20% környékére, vagy 50-nél megint kikapcsol. Ez utóbbi esetben felaprítom a készüléket és apró plasztikdarabjait emésztő tűzre vetem. :) Ellenkező esetben pedig remélem, hogy legalább másfél évig elkerül a probléma. 

Nincsenek megjegyzések: