Oldalak

2011. április 26., kedd

Így húsvét után

Azt mondhatom, hogy remekül eltelt a húsvéti időszak, annak ellenére is, hogy a húsvét nem tartozik a kedvenc népünnepeim közé. Természetesen, ahogy az már lenni szokott így ünnepi érában, zabáltam sokat. Olyan húsvéti csemegék közül válogathattam, mint pl. szendvics sonkával, főtt sonka, sonkás tál, sült sonka, sonkás sajt. No meg a kedvencem, a mindenféle finom felvágottal (többek között sonkával) és salátával díszített, tartármártással megküldött kaszinótojásos-zöldséges csoda. Egy kép többet mond minden szónál, szóval erről van itt szó:


Ez az étek igazán adja, elfogyasztása rendkívüli mennyiségű energiával ruházza fel fogyasztóját. Hízni is lehet tőle, zsírmalac-jelleggel. A szalmonellózissal dacolva utaztattunk belőle egy adagot a hatvan fokos kocsiban hazáig, által a Tiszán, hol a komp jár immáron hétszáz magyar forintért, parttól-partig.

Természetesen nem maradhatott el az ünnep jellegzetessége, a locsolkodás sem. Nagyapám, ez a sokat tapasztalt, drága jó ember elővezette, hogy annak idején ám nem úgy volt mint most, hogy kőlni meg phárfhűm, nem ám: ëggy kanna vizet a jányra, oszt' joccakát. (Gizel néném is megénekelte ezt a szokást egy alkalommal.) Na, ezen a ponton, annak ellenére is, hogy ismerem a népszokásnak ezen történeti jellegét, úgy röhögtem, mint akinek elgurult a gyógyszere. Megtudtam többek között azt is, hogy ha a jány mësszáratt, akkor szappanos vizet löktünk rája. Löktem én is szappanos vizet a család tagjaira, őrizve a hagyományt, nyertem is egy pár tojást meg nyulat, csokoládéból faragva. Azt nem árultam el, hogy a locsolókölnim üvegében nem azért van félig a lötty, mert annyi helyen jártam volna, hanem csak azért, mert nem emlékszem már a vásárlás dátumára, olyan régen volt. :) Legjobbak az aromás löttyök így húsvéttájt, hiszen gyermekkoromat is 1 üveg kölnivel toltam végig.

A húsvét véget ért, mindenki elhúzott dolgozni, nekünk még itt van egy napnyi tavaszi szünet. Úgy dolgozok, mint az állat, hogy ma készen legyek a portfóliómmal, de gondoltam, hogy az olvasókat csak nem hagyom cserben és ha már úgy is gépelek egész nap, akkor ide is írhatok. :) Most azonban menni kell és nyomni tovább, mert ha nem adom le határidőre a cuccot, akkor bebukom a félévet, azt meg csak nem akarnám.

Jó pihenést erre a napra, aki teheti aludjon! Holnap már meló van!

2 megjegyzés:

misty írta...

Öcsém az alakított most locsolkodás terén. Húgomat jól nyakon öntötte egy pohár vízzel. :-) Engem is akart, de tudod, a tekintély... :-) (lebasztam, hogy le ne merjen önteni, mert nincs nálam másik ruha és ha vizes lesz hazamegyek, de rögtön.)

Thozoo írta...

Hát csak hagyományt őrzött. :) Ha olyan gonosz lett volna, kapott volna a felkínált lehetőségen és nyakon öntött volna, azért, hogy menj haza. :)