Oldalak

2009. december 19., szombat

Diákszleng, 6 tételben

Mi jöhet a Sima után két és fél évvel? Mostanában ezeket hallom, csendben megfejtettem őket és közreadom az eredményt.

Gémel

Játszik.

- Sanyi, mit csináltál tegnap?
- Egész este gémeltem, nyomtuk a haverokkal.

Gatya

Rossz minőségű, rossz állapotban lévő.

„Á, tegnap gatya voltam, azért sikerült rosszul a dolgozat.”

„Milyen mán ez? Belém lő egyet, aztán nekem gatya.”

Csira

Alávaló, a hierarchia alján lévő, megvetett. Szigorúan rövid i-vel hangzik el.

- Hoztál szendvicset?
- Nem.
- Pedig megígérted, te csira!

Oszt’ reccs

Az „és kész” módosult változata. Olyan helyzetekben hangzik el, amikor már nincs további lehetőség.

„ Jöttem lefelé a lépcsőn, megcsúsztam, oszt’ reccs vót.”

„Nem tanultam semmit angolból. Tanárnő lapozgatja a naplót, mindenki hót ideg. Kimondta a nevemet, oszt’ reccs.”


Kotta
Kiemelkedő jelentőségű, értékes, szuper.

- Megvetted az új gépet?
- Aha. Nagyon kotta! Minden fut rajta.

Makk

Szerencse.

"Ezt a makkot, he! Két kólát adott a gép, pedig csak egyet fizettem ki."

"Ezt bemakkoltad, köcsög! Pont akkor akart feleltetni, amikor hiányoztál… makker állat."

4 megjegyzés:

TJ írta...

Az Oszt’ reccs rövidülő változata sztreccs (ld. még stretch)

Thozoo írta...

Ezt elolvastam és annyira lefáradtam, hogy 'sztreccs.

FroSt írta...

mondjuk olyasmi h "gyá kenyíír" mint rácsodálkozás nem szokott elhangzani ? asszem a mi időnkben volt ilyesféle szleng is :)

Thozoo írta...

Változnak az idők, a gyá kenyír már nem menő. A "sima" sem. Mindig újabb és újabb szlengek jönnek. Ez (is) a szép ebben a szakmában.