Oldalak

2007. május 5., szombat

A csodatévő

Az autóm megbetegedett: minél jobban szerettem volna hogy menjen, ő annál jobban nem akart menni. Csak rángatott, prüszkölt és nem volt alkalmas semmiféle dinamikus vezetési stílust felvenni. Így aztán előzésekkor, valamint meredek emelkedőkön nem is erőltette meg magát, csak szépen tatásan baktatott. Amikor azonban egy kompról hajtottam vele felfelé, és majdnem visszafelé ment a Tiszába, úgy gondoltam, hogy ennek véget kell vetni.

Elmentem az Öreg Csodatévőhöz, és felvázoltam neki a problémát. "Nincs benne erő", mondtam, ő meg csak vakarta a fejét és azon gondolkodott, hogy mi lehet a baj. Nem áll hozzá túl közel az elektronikus vezérlés, ő inkább a mechanikus megoldásokat ismeri és tudja kezelni. Ennek szellemében megtisztította a levegőszűrőt, szétszedett pár egyszerűbb alkatrészt és kitisztította a gyertyákat is. Mindent visszatett a helyére, és láss csodát, visszatért a kocsiba az erő: újra tépte az aszfaltot, és bikamódon gyorsult, csakúgy, mint azelőtt.

Tudtam, hogy számíthatok Édesapámra. Most sem csalódtam benne.

1 megjegyzés:

kATI írta...

És ez még nagyon sokáig legyen is így!