Oldalak

2007. március 12., hétfő

Eper tejjel

Hamarosan itt az eperszezon, újra lehet tejes epret enni! :-) Én már túl vagyok az idei első adagomon. A tejes eper elkészítése nem igényel szakértelmet, 4 lépésből megoldható:

1. lépés: a frissen szüretelt (vásárolt) epret mossuk meg, tegyük egy tálkába.


2. lépés: az epret öntsük fel friss, hideg tejjel (játékosabb kedvűek a tejbe is dobálhatják az epreket, mint én).


3. lépés: adjunk hozzá egy kanálkányi kristálycukrot, majd a tejet addig kevergessük, amíg a cukor el nem olvad benne.


4. lépés: vagdaljuk szét valamilyen módon az epreket. (Korai ropogós epernél krumplitörővel oldhatjuk meg hatékonyan a kérdést.) Ha jól dolgoztunk, akkor nagyon finom csemegét kapunk eredményül. Az eprek elfogyasztása után megmaradó tej rózsaszínű, és nagyon finom eperízű.

(Én rengeteg tejjel szoktam készíteni az epreket, így az utána megmaradó epres tejet is sokáig lehet élvezni.)

Egészségünkre!

3 megjegyzés:

kATI írta...

Na kellett nekem este 1/2 9-kor ezt olvasgatni! Tej van itthon, de eper egy darab se! Kénytelen leszek banánnal pótolni.
Jóéjt, szép hetet!

Thozoo írta...

Kis fahéjjal, vagy fahéjas cukorral meghinted, legjobb lesz! Banánnal is isteni.

Kellett ezt neked mondani este fél kilenckor... nálunk meg banán nincs itthon. :-)

Köszönjük a jókívánságot, Neked is hasonlovat.

@kukac@ írta...

Na kellett nekem pont a menza előtt olvasnom...